Minne tilaamani toimitus saapuu?

Jos et valitse ostoskoriisi palvelutuotetta ”Toimitus perille saakka kotiin/yritykseen”, saapuu lähetys Matkahuollon (tai Postin) asiamiespisteeseen. Se on monesti R-kioski,  kauppa tai huoltoasema. Me emme voi tietää, mikä asiamiespiste olisi sinulle paras, vaan valitsemme sen, minkä Postin/Matkahuollon järjestelmä ehdottaa ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Käytännössä se on kilometreissä mitaten lähimpänä kotiosoitettasi sijaitseva toimipaikka, ja se voi olla myös naapurikunnan puolella! Lähin paikka ei kuitenkaan ole välttämättä sinulle sopivin, jos joudut muutoin liikkumaan toisella suunnalla. Selvästi kauempana sijaitseva toimipaikka voi olla sinulle parempi valinta, jos esim. työn, koulun tai harrastusten vuoksi liikut sillä suunnalla.

Jos haluat, että lähetys toimitetaan muuhun kuin lähimpään toimipisteeseen, tee näin:
– Katso Matkahuollon tai Postin toimipistepaikkahausta, mitä vaihtoehtoja on tarjolla. Etsi sieltä itsellesi mieluisin.
– Kun siirryt Ostoskorista Kassalle, saat lomakkeen, johon täytät tietosi. Siellä on myös kenttä ”Tilauksen kommentit (valinnainen)”. Laita toivomuksesi tähän kenttään. Myös sähköpostilla voi välittää toiveita.

Ruuhkatilanteissa voi käydä myös niin, että Matkahuolto toimittaa paketin muuhun noutopisteeseen kuin minkä olemme valinneet (joko automaattisesti tai pyyntösi mukaisesti). Noutomatka voi kasvaa oleellisestikin. Tälle emme voi mitään, asia ei ole Suomen 3D-ratkaisut Oy:n käsissä. Onneksi nämä tapaukset ovat harvinaisia.

Käytämme pääasiassa Matkahuollon rahtia, vähäisemmässä määrin myös Postia. Matkahuollon lähetykset lähtevät meiltä n. klo 11, Postin n. klo 16.